söndag 1 mars 2009

Back On Track

Jag har haft en tuff vecka med mycket att göra och sena nätter och har därför inte varit särskilt aktiv i bloggosfären. Men nu har jag tänkt att inläggen kanske kan komma lite oftare.

Först och kanske viktigast av allt så har Sveriges kronprinsessa förlovat sig och eftersom vårt kungahus är ganska traditionellt av sig så är detta ungefär lika med giftermål. Det har diskuterats hur detta påverkar Sverige som land och det man har kommit fram till är att monarkins ställning stärks och att ekonomin främjas, särskilt detaljhandeln. Jag är en av dem som absolut vill behålla monarkin och är därför väldigt glad över nyheten.

Sen så har det hänt en del i Sport-Sverige också, Uppsalas stolthet Almtuna har idag besegrat Mora i den första Playoff-matchen till Kvalserien men för att gå vidare till andra Plyoff-omgången så ska Mora besegras en gång till men denna gång på bortaplan (för Almtuna). Och mitt kära Frölunda knep tredjeplatsen i Elitserien, på torsdag börjar slutspelet och jag håller tummarna för att laget, med nyvärvade John Pohl, även ska knipa Sm-guldet.

Den fjärde deltävlingen i Melodifestivalen var kanske den tråkigaste hittils, fast det berodde nog på att jag inte tittade särskilt aktivt. Till final gick Agnes med sin "Love, Love, Love" (mycket kärlek där) och Malena Ernman med "La Voix". En positiv sak var att Petra Mede har börjat med lite roligare skämt, särskilt den om var den internationella juryn höll hus var rolig.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar