söndag 15 mars 2009

Bland Sillastrypare Och Rosa Slipsar

Så var det dags att skriva igen, så mina trogna läsare (=mig själv) får något att fundera över.
Det har hänt en hel del den senaste tiden, bland annat så har Melodifestivalen avslutats. Vinnare blev överraskande Malena Ernman med sin "La Voix", det mest överraskande var ändå att hon vann på folkets röster, efter juryns röster låg hon någonstans i mitten. Hon tyckte själv att svenska folket hade röstat ganska modigt och jag kan inte annat att hålla med henne. Att rösta vidare en popopera var nog det modigaste vi kunde gjort, själv tycker jag att låten var ganska bra och tror att den har en ganska bra chans ute i Europa. Fast jag är ganska ensam om att tycka om den, jag har bara hittat en enda på hela skolan förutom jag som tycker om den. Vilken det är ska jag inte säga, av hänsyn till personen.
På programledarfronten så skötte sig Petra Mede så där, som vanligt då. Ändå vill över 40% av svenska folket ha henne kvar som programledare nästa år. Fattar inte direkt vad som är så bra med henne och jag får medhåll från de allra flesta jag känner. Jag funderar nästan på att starta namninsamlingen "Bort med Petra Mede", jag tror inte att det hjälper men försöka duger, eller?

Om vi lämnar världens näst sämsta programledare (näst efter mig själv) en stund och istället ägnar oss åt sport så tror jag att åtminstone de från ena hälften av jordens befolkning blir lite gladare (vilka det är får ni ta och gissa). Eftersom både Sirius och Almtunas säsonger är över så kan jag koncentrera mig bättre på de som fortfarande är kvar, det vill säga Frölunda, Uppsala Basket, Storvreta och LOIF. LOIF spelar idag sista matchen för säsongen, de har en chans att komma upp i herrtvåan i innebandy men då måste de vinna över serieledarna Fanna, samtidigt som Gottsunda inte vinner med för mycket mot Stenhagen (för lite bättre information och uppdateringar hänvisar jag till min bloggkollega och klasskompis Fredrik).
Fallet "Uppsala Basket" ligger lite i träda just nu då de redan avgjort kvartsfinalen mot Plannja och väntar på en semifinalmotståndare som antingen blir 08 Stockholm eller Solna. Däremot spelar både Frölunda och Storvreta idag.
För Storvretas del så kan de gå till semi redan idag men bara om de lyckas slå IBK Dalen från Umeå på bortaplan. De tidigare mötena lagen emellan under kvartsfinalserien har slutat 4-7 och 9-5 med fördel Storvreta, så de är troligtvis klara för semi om någon timme.
Frölunda däremot har lite av en måstematch efter 3-1 förlusten mot HV71, Hv leder semifinalserien med 1-0 i matcher och om inte Frölunda vinner hemma i Scandinavium så har Hv en finalplats som i en liten ask. Men jag tror att Frölunda vinner och utjämnar serien till 1-1 men det kommer bli svårt Man kommer inte att vinna om man spelar samma tröga spel som i torsdags, indianerna måste ha ett högre tempo och framförallt inte slarva så otroligt mycket. Det var just slarvet som de enligt mig förlorade på i första matchen. Frölunda var det bättre laget i inledningen men atck vare slarvet så kom Hv in i matchen och kunde också ta över den helt till slut. Min tippning till ikväll är 4-2 till Frölunda, mål av Niklas Andersson, Janne Niskala, Philip Larssen och John Pohl/Lars Eller.

Jag har lyssnat väldigt mycket på Muse senaste veckan, just nu går en spellista med Joy Electric men annars har det mest handlat om det brittiska bandet med Matthew Bellamy i spetsen. Jag har gått igenom dera alster baklänges i tiden och kommit till deras andra platta, "Origin Of Symmetry". Där har jag hittat en minst sagt intressant låt. Den heter "Micro Cuts" och är lite svår att beskriva. Man hör inte riktigt vad de sjunger men det har sin orsak. Hela sången sjungs nämligen med operasång, inte den renaste heller. Annorlunda är ordet, men ändå värt att kolla upp. Ni som har mig på msn kan be mig skicka den om ni är intresserade, fast ni kanske inte bryr er. Kul i alla fall med band som vågar ta ut svängarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar