lördag 31 januari 2009

En brutal lördag

Jag undrar fortfarande hur de kunde bli så många, det kan inte vara normalt.
Om ni undrar vad jag snackar om så är det dagens elitserie-omgång, eller rättare sagt; utvisningsminuterna i den. Totalt blev det 200(!) utvisningsminuter (enligt hockeyligan.se) i de sex matcher som spelades . Värst var Linköping - Modo med sina 80 minuter som känns rätt osannolika då själva matchen är 60 minuter lång. Jag är inte helt säker på att alla siffror stämmer men gör de det måste detta vara nåt slags rekord. Jag hoppas att nästa omgång blir minst lika känslosam (men mindre brutal) som den här.

Lyssnar på Dead Poetic, ett band som jag ganska nyligen har upptäckt. Lite hårdare rock och lite skrik i deras tidigare skivor. Senaste skivan "Vices" är lite lugnare och utan skrik vad jag har hört. Kolla gärna upp dem på youtube eller någon annanstans, särskilt låtarna "Pretty, Pretty" och "Sinless City" är värda en lyssning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar