onsdag 14 januari 2009

In The Air Of Sickness

Onsdag förmiddag, mår pyton och försöker få ihop en någorlunda vettig text. Den här onsdagen känns inte som någon toppendag direkt. Och jag mår inte ett dugg bättre av att Frölunda gick på pumpen igår mot formsvaga Luleå. Det blir tre raka förluster och jag kan inte hjälpa att jag blir orolig för en ny period lik inledningen, som ni som följer elitserien vet inte gick särskilt bra för Frölunda. Men vi får hoppas på tre pinnar borta mot tiorna Rögle imorrn.
Lyssnar just nu på Blindsides andra album, "A Thought Crushed My Mind". För er som inte vet det är Blindside ett kristet post-hardcore band från Stockholm, tillika mitt absoluta favoritband. A Thought Crushed My Mind är kanske inte den mest radiovänliga platta ni kan hitta där ute; skrik, omelodiska låtar och ett utlämnande av normal och bestående rytm är vardagsmat på skivan. Men, den är annorlunda och det gillar jag. Texterna är Blindsides starkaste kort, "Makes you more visible inside me, you rise as I bow." vrålar Sångaren och låtskrivaren Christian i "Nothing But Skin". Jag anser att skivan är ett måste för varje hardcore-fan som gillar det lite annorlunda.

2 kommentarer:

  1. De finns bara en Johannes Grahn, och ibland förstår man inte vad han säger, du får göra en enkel förklaring ibland för oss dödliga människor som inte förstår oss på allt för avancerade ord. ^^ Eller så är det bara jag som är lite dumm:)
    //Sara den osmarta

    SvaraRadera
  2. Det är nog jag som skriver lite avancerat, har en tendens att göra det. 15 år med pappas ordförvrängningar har inte passerat obemärkt förbi.:+)
    //Johannes som suger på att göra smileys

    SvaraRadera