torsdag 29 januari 2009

Vart tog respekten vägen?

Igår var det en minnesstund för Förintelsen på Livets Ord, jag var själv inte där och ångrar verkligen att jag inte var det. Jag var hemma och var sjuk, som typ alltid nuförtiden :(, medan poliser och Gaza-snubbar/Israel-hatare drabbade samman utanför och inne i kyrkan. Man undrar vad de egentligen har huvudet till för, det var inte internationella "Älska Israels krig i Gaza-dagen", det var en minnesstund för alla som upplevt den nazistiska utrotningen av judar och andra "oönskade". Att komma in där och skrika "Död åt Israel" tycker jag är väldigt respektlöst mot de som fick höra det för 70 år sedan, alldeles innan deras släktingar brutalt avrättades. Protestera mot att Israel krigar mot Palestina har de sin fulla rätt att göra men det tycker jag att de kan göra under ett annat tillfälle.
Är det nån som har ett tips på var man kan köpa "Israel-saker" här i Uppsala, vill stå upp med mina bröder judarna och visa att det även finns de som är på deras sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar