söndag 12 april 2009

En Markus Är Född

Idag har det varit rätt segt så jag stack ner och spelade lite fotboll, tänkte att jag kunde träna lite skott och kanske förbättra precisionen. (Det behövs verkligen) Vi har en liten fotbollsplan ganska nära oss, målen är lite små men det går bra om man bara ska lira lite. När jag kom ner dit var det ingen där förutom jag och två killar i 11-12 års åldern som spelade basket intill. För första gången på länge hade jag en normal boll att köra med, det känns lite b att köra med en halvtrasig volleyboll som vi gör i skolan.
Jag skulle precis testa skott när en av basketkillarna ropade: "Hej, killen, vad heter du?" Jag blev lite paff, hade inte direkt förväntat mig det. Jag svarade och de undrade om jag ville köra lite med dem. Efter lite övertalning gick jag med på att möta dem och den ena killen frågade om han fick kalla mig Markus, fråga mig inte varför.
De var rätt så grymma på fotboll, det känns ju lite så där att bli utspelad av två 11-åringar men det är det jag blev. Efter en stund kom en till kille till, Gurra kallade de honom. Han fick vara i mitt lag, jag behövde lite hjälp. Han diva rätt så mycket, och var lite småful hela tiden. Han sköt hela tiden på mål, både när han kunde och när han inte kunde. Jag spelade upp mig lite, jag lekte totalt bort den ena killen några gånger, skitkul.
De frågade ut mig om en massa saker, vilken skola jag gick på, om jag hade en tjej, hur stort mitt huvud var, osv. (Om ni tvungen måste veta svaren så: LOKS, nej, har ingen aning). De svor en hel del också, typ när jag sa att jag gick på LOKS: Hur fan kan du gå där?, det var Gurra om ni undrar.
Det var kul att spela lite fotboll och att träffa nya människor, de sa att de var där varje dagoch spelade så vi kanske kör någon mer gång. Nu ska jag köra lite Fifa 09, blev ganska trött efter att jag jagat boll på en sluttande och lerig plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar