torsdag 24 december 2009

God Jul!

God Jul på er allihopa! Sitter här med min splitternya iPhone, kan knappt förstå att det är sant. Tyvärr så kan jag just nu inte göra ett dugg med den, jag har nämligen inget sim-kort än. Det är något med att mitt gamla nummer ska föras över till iPhonen. Annars är allt frid och fröjd. Ni ska bara veta hur mycket slit som föregått den här julen. Vi har renoverat nästan hela huset, målarmästare Bengt Färgsjö (Ja, han heter faktiskt så) har målat och tapetserat om nästan överallt. Sen tillkommer allt arbete med att flytta på alla tusen miljoners prylar vi har. Både jag och pappa är extrema sparare och det är väldigt lite som slängs i det här huset. Allt detta som sparats i upp till ca 70 år ska nu flyttas från rum till rum och när målandet och tapetserandet är klart så ska allt också ställas tillbaka. Och nu när det ser snyggt ut på väggarna så ska det ju vara snyggt överallt annars också, så det duger inte att bara slänga in grejerna. Nä, nu kör vi på gärnet och för det fint, saken är den bara att detta började vi (mest mamma och pappa men även jag och lillebrorsan hjälpte också till) med två veckor innan jul. Vi blev färdiga med det ungefär tjugo minuter efter att gästerna hade kommit, pust! Det gick bra i alla fall och nu sitter vi här, gästerna har gått (förutom mormor då) och bredvid mig ligger den ack så glänsande iPhonen utan det ack så eftertraktade sim-kortet. Men det fixar vi till imorgon, eller förlåt, idag menar jag förstås.
God Jul och ett Gott Nytt År, vi syns väl på niotio va?

1 kommentar:

  1. hej johannes, bloggar du forfarande eller är fallet stängt ;)/Moe

    SvaraRadera